AKTUALNOŚCI

STRONA GŁÓWNA  /  AKTUALNOŚCI  /  Stawiamy na Dobre Marki str. 1

Stawiamy na Dobre Marki

Stawiamy na Dobre Marki


Chociaż to już trzecia edycja Laboratorium Dobrej Marki, którą zorganizowaliśmy w Warszawie, inicjatywa ciągle spotyka się dużym zainteresowaniem. Dzieje się tak za sprawą naszych Partnerów, czyli Dobrych Marek, docenianych nie tylko przez dziennikarzy, ale również przez architektów, którzy chętnie uczestniczyli w październikowym spotkaniu. 


W Warszawie spotkaliśmy się po raz trzeci, ale październikowa edycja laboratorium Dobrej Marki była już czwartą z kolei, jaką Państwu przygotowaliśmy. Ciągle niewtajemniczonym wyjaśniamy, że inicjatywa Wydawnictwa Koncept i redakcji magazynu Świat Rezydencji Wnętrz Ogrodów powstała z myślą o architektach i projektantach wnętrz zainteresowanych najnowszymi trendami w projektowaniu. Na naszych spotkaniach goście poznają innowacyjne technologie i nowości produktowe, o których opowiadają przedstawiciele producentów i dystrybutorów luksusowych marek z branży wnętrzarskiej. Spotykamy się wspólnie, aby w przyjemnej atmosferze podyskutować o tym, co nowe, twórcze i inspirujące...

Jak budować markę? 

Tym razem na miejsce spotkania wybraliśmy eleganckie i przytulne wnętrza Villi Foksal w Warszawie. Restauracja mieści się w samym centrum miasta – przy jednej z najbardziej eleganckich europejskich ulic. Ulubionym zakątkiem gości jest szklana oranżeria, która pozwala zatopić się w bujnej zieleni. Właśnie tu zaproszonych architektów wabił aromat świeżo zaparzonej kawy i słodkich rogalików, od których wspólnie zaczęliśmy dzień. Przed nami był bogaty program wystąpień ekspertów i reprezentantów Dobrych Marek. Gości powitały Anna Lewczuk, redaktor naczelna magazynu Świat Rezydencji Wnętrz Ogrodów oraz Ewa Kuryłowicz, dyrektor Wydawnictwa Koncept. Cykl wystąpień rozpoczął natomiast Michał Nowicki, doświadczony specjalista PR i właściciel agencji Nowicki PR. Na jego wykład o budowaniu marki pracowni architektonicznej i jej skutecznym marketingu wszyscy czekali wyjątkowo niecierpliwie. Pan Michał Nowicki opowiedział o narzędziach i sposobach promocji własnej marki. Zachęcił też architektów do podejmowania działań, które pozytywnie wpłyną na rozpoznawalność ich pracowni architektonicznych. Po wystąpieniu eksperta przyszedł czas na pierwszą turę prezentacji naszych Partnerów. 

Dotnij i wypróbuj

W tej części spotkania zaprezentowały się firmy Aksonometria, Franke i Jadar. Pani Aleksandra Klupińska, przedstawicielka Studia Aksonometria przybliżyła gościom wyjątkową ofertę salonu. Katalogi marek Rolf Benz, Team 7, Dedon czy Hülsta można było obejrzeć również na stoisku firmy, a nawet... osobiście wypróbować ekskluzywny mebel! Na liczne pytania architektów chętnie odpowiadała pani Agnieszka Piętera, właścicielka salonu Aksonometria. 

Rafał Darecki, reprezentujący firmę Franke zainteresował architektów najnowszą kolekcją marki – Frames by Franke. Goście z dużym zaangażowaniem oglądali jej elementy nie tylko podczas prezentacji, ale też na ekspozycji firmy. 

O ciekawych sposobach aranżacji przestrzeni – również tej wokół domu – opowiedziała Aleksandra Skwira z firmy Jadar. Pokazywała naszym słuchaczom, jak, dzięki produktom tej marki, bez trudu zbudujemy pożądany klimat w pomieszczeniach, na tarasach i w ogrodach. 

Jasno o prawie 

Po przerwie kawowej przyszła pora na ważne wystąpienie kolejnego eksperta. Specjalnie dla architektów przygotowała je pani Monika Hodun-Zakrzewska – radca prawny i doradca podatkowy, specjalista prawa budowlanego i prawa pracy, ceniona ekspertka w sprawie umów w obrocie gospodarczym. W merytorycznym wykładzie tłumaczyła projektantom zawiłości prawne, na jakie mogą się natknąć podczas praktyki zawodowej. Odpowiadając na wiele dodatkowych pytań naszych gości, pani Monika rozwiała wiele towarzyszących im wątpliwości i obaw. Zachęciła architektów do zgłębiania kwestii prawnych, które są kluczowe w pracy projektowej. 

Drugą turę prezentacji Dobrych Marek otworzyło wystąpienie firmy Kan. Joanna Filas‑Kaczan reprezentująca tę markę zaprosiła do rozmowy gościa specjalnego – znanego architekta Hernana Gomeza. Wspólnie opowiedzieli o twórczej współpracy i spotkaniu przy projekcie telewizyjnym – Dom Marzeń. Pani Joanna promowała również kolejne wydanie magazynu KAN Vision, skierowanego do projektantów. 

Eksperymenty i testy

Z dużym zainteresowaniem oglądaliśmy energetyczne wystąpienie pana Dariusza Siekierzyńskiego, reprezentanta marki Kaldewei. Pan Dariusz na naszych oczach wykonał szereg eksperymentów, w których testował stal emaliowaną Kaldewei – superodpornego materiału z jakiego wykonane są produkty tej marki. Wszyscy chętni mogli samodzielnie wypróbować trwałość stali emaliowanej na stoisku firmy. Indywidualiści z pewnością docenili prezentację pana Mariusza Kwaśniewskiego z firmy Ruck Zuck. O wysokiej jakości oferowanych przez tę firmę produktów i spersonalizowanym podejściu do dizajnu świadczy chociażby kolekcja drzwi Desigio, o której opowiedział pan Mariusz. Jako kolejny na scenie pojawił się pan Piotr Chrzanowski, reprezentujący firmę Domic Polska. W jednej chwili pokolorował nasz świat opowiadając o zaletach farb marki Benjamin Moore i innych, które firma ma w swojej ofercie. Na wygodę, jaką zapewniają architektom nowe technologie uwagę zwróciła pani Magdalena Gruna, która zaprezentowała niezwykle wszechstronny i łatwy w obsłudze program do projektowania – Vectorworks. Zainteresowanie jego specjalistycznymi wersjami branżowymi było tak duże, że przedstawicielki firmy długo odpowiadały na dodatkowe pytania i prezentowały możliwości programu na swoim stoisku. 

Kim jest dziś twórca? 

Niezwykle wyczekiwanym momentem była ostatnia prezentacja podczas październikowej edycji Laboratorium Dobrej Marki. To wykład dr Jana Sikory, architekta wnętrz, założyciela studia projektowego Sikora Wnętrza i członka Światowego Stowarzyszenia Architektów Wnętrz. Wspólnie z architektem zastanawialiśmy się nad portretem projektanta w cywilizacji informacyjnej i miejscem współczesnego twórcy w świecie zaprogramowanym. Charyzmatyczne wystąpienie pana Jana Sikory wywołało mnóstwo uśmiechów na twarzach naszych gości, ale też skłoniło ich do wielu refleksji, którymi żywiołowo dzielili się przy lunchu, kończącym ostatnią tegoroczną edycję Laboratorium Dobrej Marki. Pełni nowej wiedzy, bogatsi o nowe inspiracje i nasyceni wrażeniami z niecierpliwością czekamy na wiosnę. Przed nami bowiem kolejne spotkanie, na które już dziś serdecznie Państwa zapraszamy!




Autor: Tekst: Anna Lewczuk, zdjęcia: INTERMEDIO.PL