DESIGN

STRONA GŁÓWNA  /  DESIGN  /  WZORNICTWO  /  Modne wnętrze z kolekcjami światowych projektantów str. 1

Modne wnętrze z kolekcjami światowych projektantów

Modne wnętrze z kolekcjami światowych projektantów


W salonie zapach luksusu i Mondrian ze sztalugami. Na stole marmurowa zastawa zamiast delikatnej porcelany, w jadalni... cyrk totalny! W dodatku japońskie abstrakcje nie wiszą na ścianach, ale leżą tuż pod stopami. Kto nas tak urządził? Niech sprawcy przyznają się sami...
 


Po prostu cyrk!

Projektant Marcel Wanders i marka Alessi zabierają nas w podróż w czasie, kiedy jako dzieci z szeroko otwartymi oczami patrzyliśmy na cyrkowe sztuczki klaunów i niebezpieczne akrobacje pięknych gimnastyczek. Magia cyrku, głośna muzyka, roześmiani konferansjerzy, feeria kolorów i chwile grozy działały na wyobraźnię. Tę niesamowitą atmosferę znów możemy poczuć na własnej skórze. Wszystko dzięki zabawnej kolekcji kolorowych naczyń i akcesoriów inspirowanych cyrkową areną. Śmiałe wzory, geometryczne kształty, zabawne formy i żywe barwy mis, kubków czy talerzy spodobają się nie tylko dzieciom, ale i dorosłym. Kropki, paski, stożki i koła w kolorach białym, żółtym, czarnym i czerwonym mogą przyprawić o oczopląs, a już na pewno wywołują zawrót głowy! Tymczasem widzimy jak korkociąg The Jester w kształcie klauna wesoło podskakuje, dziadek do orzechów The Strongman bez problemu rozwiązuje najtrudniejsze decyzje, a dozownik na cukierki The Candyman hojnie i z uśmiechem rozdaje słodycze. Jest jeszcze pozytywka‑akrobatka The Ballerina, która wszystkich wprawia w doskonały humor! Marcel Wanders to prawdziwy czarodziej, który codzienność potrafi zamienić w dobrą zabawę.
Produkty z kolekcji Circus Alessi można obejrzeć na stronie www.alessi.com i kupić na www.czerwonamaszyna.pl

Dwie połówki

Ludovica i Roberto Palomba to duet, którego nie trzeba przedstawiać. Znani na całym świecie projektanci pracowali dla największych marek z branży wnętrzarskiej, takich jak Ceramica Sant’Agostino, Elmar, Kos, Zucchetti, Bosa, Flaminia, Schiffini. Za swoje projekty zdobyli też wiele prestiżowych nagród. Jednym z ostatnich, który stworzyli dla marki Driade, jest stół Easel, co w tłumaczeniu na język polski znaczy sztaluga. Do dwóch sztalug można porównać drewniane konstrukcje podtrzymujące szklany lub drewniany blat stołu. Tworząc mebel, projektanci poszukiwali odpowiednich proporcji i wyraźnie wyczuwalnej dynamiki. W efekcie powstała lekka, elegancka i wcale niestatyczna forma o wyrafinowanym detalu. Projektanci porównują konstrukcję mebla do relacji międzyludzkich. Zwracają uwagę na to, że każdy z nas potrzebuje drugiej połowy (sztalugi), aby być w pełni użytecznym. Więcej znajdziecie na www.driade.com

Mondrian dla każdego

Jean‑Marie Massaud postanowił stworzyć sofę, o której układzie i wielkości zadecyduje użytkownik. Modułowy mebel o zacnej nazwie Mondrian można ustawić tradycyjnie – w ułożeniu liniowym, zamienić go w model narożny lub potraktować jako wyspę, która zajmie centralną część przestrzeni dziennej. Miłośnicy leniuchowania na kanapie z pewnością wyposażą swój wymarzony mebel w podłokietniki i kolekcję poduszek o różnej wielkości. Koneserzy aromatycznej kawy i wypoczynku z ulubioną książką w dłoni ucieszą się z możliwości zintegrowania z meblem stolików pomocniczych oraz praktycznej półki, które dostępne są w fornirze z dębu wędzonego lub czarnego wiązu. Bogata paleta materiałów obiciowych i skór spełni oczekiwania najbardziej wybrednych osób, które będą chciały dopasować wygląd mebla do stylu wnętrza, własnych gustów i potrzeb. Sofa Mondrian może stanąć w naszych salonach na metalowych nogach w dwóch wykończeniach: matowym lub błyszczącym. Inspiracją dla graficznego kształtu kanapy była współczesna architektura. Mebel dostępny w ofercie marki Poliform oraz na www.mood‑design.pl

Pachnie dizajnem

Okrzyknięto go gwiazdą dizajnu i księciem plastiku. Jego styl trudno pomylić z jakimkolwiek innym. Uwielbiany za pomysłowość i poczucie humoru, ceniony za nieustanną walkę z banałem i odważne przełamywanie stereotypów, czego dowodem jest fakt, że róż w interpretacji Karima Rashida może się podobać nawet mężczyznom. Projektuje niemal wszystko – meble, oświetlenie, opakowania perfum i kosmetyków, myszki komputerowe, buty czy kosze na śmieci. Każdy z tych przedmiotów można rozpoznać po charakterystycznych miękkich i opływowych liniach, wyrazistych, często słodkich niczym landrynki kolorach i niebanalnym podejściu do funkcji i estetyki. Ostatnio w świecie Karima zapachniało świecami dekoracyjnymi marki Egizia. Projektant stworzył im piękne kreacje, idealnie podkreślające charakter poszczególnych aromatów. Szkło pokryte zostało sitodrukiem z motywami wymyślonymi przez Karima. Do wnętrz, oprócz pięknego zapachu, przedmioty te wnoszą wiosenną świeżość i… uśmiech ich użytkowników! Więcej na: www.egizia.it

Marmuromania

Zjawiskowa zastawa stołowa jest dziełem francuskiej projektantki – Coline le Corre, której, jak wielu innym dizajnerom, udzieliła się zaraźliwa marmuromania. W ostatnich sezonach ten szlachetny kamień zrobił w świecie dizajnu prawdziwą furorę! Spotkać go możemy nie tylko w łazienkach czy na blatach kuchennych. Teraz wypada spać w marmurowej pościeli, siedzieć na marmurowej sofie i jeść z marmurowych talerzy! Ale komu by to przeszkadzało, jeśli miałby do dyspozycji tak piękną kolekcję naczyń jak seria Carrara z portugalskiej manufaktury Vista Alegre. Przy okazji wyjaśniamy, że materiałem z którego powstała zastawa wcale nie jest marmur, ale wysokiej jakości porcelana zdobiona rysunkiem tego niezwykłego kamienia. Jego naturalne piękno zaserwowano w geometrycznej oprawie z dodatkiem ponadczasowego graficznego kontrastu bieli i czerni. Na zakupy zapraszamy na stronę manufaktury: www.vistaalegre.com

Niech żyje wolność

Niesamowita kolekcja dywanów Japanese Abstractions, które znajdziemy w katalogu marki Maison Dada to efekt fascynacji japońskim wzornictwem i twórczością artystki Sophie Taeuber Arp, uważanej za jedną z czołowych przedstawicielek nurtu abstrakcji geometrycznej XX wieku. Thomas Dariel, jeden z założycieli marki Maison Dada, a zarazem jej główny projektant, zafascynowany jest również dadaizmem, kierunkiem artystycznym od którego marka zapożyczyła swoją nazwę. Thomas uważa, że nurt ten jest fundamentem współczesnej sztuki i sposobu myślenia. Dadaizm to według niego stan umysłu, zorientowany na dążenie do nieskrępowanej wyobraźni i twórczej swobody. Intrygująca kolekcja dywanów‑abstrakcji jest wzorniczą podróżą po Japonii i do najważniejszych wschodnich metropolii, takich jak Seul czy Szanghaj. W barwnych kombinacjach geometrycznych kształtów i japońskich wzorów można dostrzec poetycką mieszankę wschodnich i zachodnich wpływów kulturowych. Koniecznie obejrzyjcie wszystkie dywany na: www.maisondada.com




Autor: Anna Lewczuk