STYL ŻYCIA

STRONA GŁÓWNA  /  STYL ŻYCIA  /  CZAS NA RELAKS  /  Gotowanie na parze - same zalety str. 1

Gotowanie na parze - same zalety

Gotowanie na parze - same zalety


Potrawy gotowane na parze to prawdziwa uczta dla podniebienia. Smakoszy urzeka intensywny, niezmieniony smak warzyw czy ryb oraz przyjemna konsystencja al dente. Zasada gotowania na parze jest równie prosta, co skuteczna: gorąca para wodna otacza gotowany produkt ze wszystkich stron. 


Przyrządzanie potraw na parze ma wiele zalet w porównaniu z tradycyjnym gotowaniem. Przede wszystkim pozwala nam zachować większość witamin i minerałów (szczególnie nietrwałą witaminę C czy witaminy z grupy B), minimalizując ich straty, które podczas zwykłego gotowania mogą sięgać nawet do 40 lub 50 procent.

Dania przygotowane na parze są lekkostrawne, mają mniej kalorii i świetnie nadają się dla osób dbających o linię. Tego typu gotowanie umożliwia zachowanie naturalnego smaku i barw produktów, ogranicza użycie soli i tłuszczów. Warzywa przygotowane na parze są jędrne i soczyste. Gotować na parze można prawie wszystko: ryż, kasze, warzywa – z wyjątkiem sałaty i pomidorów; owoce np. jabłka czy gruszki. Z mięs najlepsze do gotowania na parze jest białe mięso drobiowe – pierś kurczaka, indyka, a także mielone w postaci pulpetów z cielęciny i drobiu. Idealne do gotowania na parze są też delikatne ryby.

Dzięki warstwowemu ułożeniu produktów – w parowarze, w piętrowych garnkach do gotowania na parze, a nawet w specjalnym piekarniku przystosowanym do takiej obróbki jedzenia – posiłek możemy przyrządzić w jednym naczyniu i co istotne, nie obawiać się o nieustanne mieszanie czy obracanie. Gotowanie na parze jest w zasadzie bezobsługowe. To doskonałe rozwiązanie dla osób zabieganych – najczęściej trwa o wiele krócej niż tradycyjne przyrządzanie potraw.