STYL ŻYCIA

STRONA GŁÓWNA  /  STYL ŻYCIA  /  PREZENTY  /  Różowe multimedia są modne str. 1

Różowe multimedia są modne

Różowa alternatywa dla multimediów

Fot. Shutterstock


Kolor różowy – symbol kiczu i infantylizmu w nieodłącznym zestawie z pieskiem Chihuahua i tipsami? A może przekorny manifest kobiecej niezależności? Jedno jest pewne: w nadmiarze szkodzi, dozowany z umiarem może być interesujący. Przed użyciem wstrząsnąć.


Różowiutkie słuchawki, laptopy, telefony. Po zaanektowaniu każdej wolnej przestrzeni, kolor różowy szybko stał się z jednej strony karykaturą samego siebie, symbolem stylu sweet baby. Z drugiej zaś strony fluorescencyjną siłę pink odkryli producenci i designerzy. Bo kto powiedział, że laptop musi być w jedynym słusznym, czarnym kolorze?

Różowe surfowanie

W męskim świecie, gdzie róż utożsamiany jest z przynależnością do grupy o określonych preferencjach, skostniałe schematy postanowili zburzyć projektanci mody i jeden z najbardziej cenionych designerów, Karim Rashid. To on – projektując dla firmy Asus 10-calowy netbook Eee PC, przenośne urządzenie zaprojektowane z myślą o młodych i mobilnych – zaskoczył użytkowników nie tylko kolorem. Stworzył komputer, pobudzający wszystkie zmysły człowieka, w tym najmocniej zmysł dotyku. Stało się to możliwe za sprawą innowacyjnego wykończenia pokrywy, która otrzymała pofałdowaną powierzchnię. Asus może i nie zachwyca parametrami, ale właścicielkom tego ładnego gadżetu nie o osiągi przecież chodzi. Ma on mieścić się w torebce, a przede wszystkim świetnie wyglądać podczas służbowych multimedialnych prezentacji.

W ten sam trend wpisuje się kolejna ikona stylu. Ona również mieści się w podręcznej torbie i pobudza zmysły. To netbook Sony Vaio, z panoramicznym ekranem i innowacyjną klawiaturą ze swobodnie rozłożonymi klawiszami.

Hello, Kotku!

Oczywiście, w rodzinie multimedialnych gadżetów w kolorze pink nie mogło zabraknąć telefonów komórkowych. Różową serię zapoczątkowała na rynku amerykańskim, a później europejskim, Motorola z flagowym modelem V3. Potem nadeszła era gadżetów Hello Kitty i róż opanował ziemski glob. Dzisiaj, z półki „nieprzyzwoicie drogi telefon komórkowy” do wyboru mamy m.in. Versace Unique z 3-calowym ekranem dotykowym, telefony od Bellperre, Mobiado czy w obudowie ze stali nierdzewnej, z ceramiczną klawiaturą i szafirowym ekranem ciekłokrystalicznym, wykonany ręcznie – Smartphone Vertu Constellation Quest Pink. Jego cena to ok. osiem tysięcy dolarów.

Do wyjątkowych koneserek swoją ofertę kieruje firma JSC Ancort i Peter Aloisson, słynny austriacki jubiler. Jest on twórcą jednego z najdroższych telefonów komórkowych na rynku – Nokii 8800 Arte Pink Diamonds. Został on wykonany z białego złota, a zdobią go białe i różowe diamenty. Telefon szokuje nie tylko designem, ale i ceną – ponad 130 tysięcy dolarów. Aparat ubrany w diamenty Blackberry Bold oferuje również Alexander Amosu, znany designer luksusowych telefonów. Jest on projektantem również Apple iPhone 4 z kryształami Swarovskiego. Obydwa modele kosztują po kilka tysięcy dolarów.

Dużo się również dzieje na półce „prawie dla wszystkich”, gdzie obok Nokii z modelem N8 w nowej wersji metalicznego nasyconego różu, nie mogło zabraknąć miejsca dla produktów koncernu Apple.

 

Myszki i dyski

Skoro różowy mamy laptop i różowy telefon, warto uzupełnić kolekcję gadżetów innymi różowymi dodatkami. Stylowy odtwarzacz MP3 firmy Samsung kształtem nawiązuje do szlifowanego kamienia. Wyróżnia się nie tylko oryginalnym wzornictwem, ale również imponującą jakością dźwięku. Dzięki technologii wzbogacania dźwięku Digital Natural Sound Engine, urządzenie jest prawdziwą fabryką prawie idealnego dźwięku.

A może różowiutkie słuchaweczki? Na przykład model „glamour” Plattan od firmy Urbanears. Komfortowe, lekkie, a co najważniejsze można je łatwo złożyć i schować. Współpracują z telefonami Nokii, HTC, Blackberry i z iPhone'em. W sprzedaży dostępne są również: różowe myszki, np. od Logitech, dyski przenośne i aparaty fotograficzne.

Pomaluj sobie gadżet

Chcesz być szczęśliwą posiadaczką najnowszego multimedialnego gadżetu w kolorze różowym, ale, niestety, twój ulubiony producent oferuje go w każdym kolorze, oprócz tego jedynego? Nie ma problemu, możesz go pomalować. Nie, nie lakierem do paznokci. Lepiej zapoznaj się z ofertą amerykańskiej firmy Colorware. Fachowcy zza Oceanu specjalizują się w sprzedaży elektronicznych gadżetów, pomalowanych specjalną, odporną na zadrapania, o wysokim połysku farbą. Firma oferuje takie urządzenia, jak iPhony, iPady, Blackberry, konsole do gier, odtwarzacze MP3.

Marketing czuwa

Czasy, kiedy multimedialne urządzenia występowały wyłącznie w dwóch kolorach, czarnym i srebrnym bezpowrotnie minęły. Teraz, twój gadżet ma być symbolem twojej niezależnej osobowości. Ale w tym całym zamieszaniu warto pamiętać, że twoje pragnienia rozbudzane są przez marketing. Nad „kulturą Hello Kitty” pracuje zespół specjalistów od mody i kreowania wizerunku. To właśnie dzięki nim wiemy, że dzisiaj modny jest róż. Jutro o świcie, zdradzonych poinformują nas, że kolor ten jest już „obciachowy”. A wówczas, nieutuleni w smutku i rozpaczy, dla zachowania zdrowego rozsądku, włączmy sobie jeden z animowanych filmów z przygodami Różowej Pantery.




Autor: Wojciech Buszko