DESIGN

STRONA GŁÓWNA  /  DESIGN  /  ZE ŚWIATA DESIGNU  /  Trendy wychodzą na ulicę str. 1

Trendy wychodzą na ulicę

Trendy wychodzą na ulicę


Mediolan nazywany jest stolicą designu. Nie sposób się z tym nie zgodzić, zwłaszcza podczas trwania Salone Internazionale del Mobile, czyli największych światowych targów wnętrzarskich. W niepowtarzalnych aranżacjach stoisk zaprojektowanych specjalnie na to wydarzenie, ekskluzywne marki zaprezentowały swe najnowsze produkty.


Mediolańskie targi nie ograniczały się do 1700 wystawców na 340.000 m² przestrzeni ekspozycyjnej. W kilku dzielnicach stolicy Lombardii trwały równoległe wystawy, a showroomy wiodących marek promowały dzieła sztuki użytkowej. Podczas Milan Design Week odbywały się też wystawy wzornictwa z poszczególnych krajów, w tym Polski. Nasz kraj reprezentowały projekty m.in. Ćmielów Design Studio oraz Tomka Rygalika.

Perfekcja detalu

Ze względu na olbrzymią skalę wydarzenia oraz prezentacje podzielone na trzy kategorie: Klasyka, Nowoczesność i Design, trudno jednoznacznie wyodrębnić wszystkie wiodące tendencje i trendy. iSaloni to szeroka paleta stylów i wzornictwa pojmowanego subiektywnie przez poszczególne marki. Odnajdziemy tam zarówno minimalistyczne formy, oparte na niebanalnym koncepcie czy utrzymane w nurcie ekodesignu, jak również finezyjny, wysublimowany glamour oraz pełne przepychu dekoracyjne elementy aranżacji wnętrz, podejmujące dialog z przeszłością. Ogniwem łączącym różnorodne style jest najwyższa jakość materiałów, mistrzostwo wykonania oraz perfekcyjnie dobrane detale.

Serce w kuchni

Ekspozycje tematyczne: EuroCucina i Salone Bagno obejmowały szeroko pojęte akcesoria wyposażenia kuchni i łazienek. W sekcji Technology For the Kitchen prezentowane były sprzęty kuchenne w wersji premium, łączące wyrafinowany design z nowoczesną technologią. Wyraźnie dostrzegalne było podnoszenie statusu przestrzeni kuchennych i łazienkowych, stanowiących centralną część domu. Eksponowane salony kąpielowe pretendowały do rangi prywatnej strefy wellness, wyposażonej w sauny lub łaźnie parowe.

Gwiazda Starcka

Oprócz światowych premier luksusowych produktów – w tym segmencie największe wrażenie zrobił na mnie najnowszy produkt marki AXOR tj. zaprojektowana przez Philippe’a Starcka bateria umywalkowa Starck V – nie zabrakło także debiutujących projektantów, z pomysłami godnie rywalizującymi z ikonami designu. Świetnym tego przykładem jest seria lamp „Light” autorstwa Yoy, która twórczo wykorzystuje technologię LED: pojawiający się na ścianie snop światła imituje trapezową formę lampy.

Z rozmachem

Kolorystycznie dominowały stylizacje monochromatyczne. Prym wiodły szarości przełamane feerią pastelowych bądź soczystych kolorów, wciąż dobrze ma się też kontrast czerni i bieli. Nie brakowało również artystycznego rozmachu: obrazy, grafiki i tkaniny oraz elementy dekoracyjne miały za zadanie łagodzić proste formy mebli lub ujarzmiać wirtuozerski przepych.
Inne nurty, które dało się zauważyć to tendencja do asymetrii, mariaż klasyki z nowoczesnym designem, ascetyzm kontrastujący z przepychem, organiczne formy zestawione z kubicznymi elementami. Oświetlenie odgrywało zaszczytną rolę rzeźbiarza przestrzeni. Pojawiło się dużo akcentów nieszablonowo potraktowanej zieleni we wnętrzach, odważne zestawienia materiałów oraz twórcza fascynacja formą, skalą, kolorem i fakturą.




Autor: Kamila Roszkowska-Kopania