DESIGN
VII „Interior Design Forum” – fokus na trendy!
10 września br. w Centrum Konferencyjnym na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyły się targi tekstyliów domowych – „Interior Design Forum”. Było to siódme spotkanie w cyklu i drugie w tym roku. Skupiło rekordową liczbę zwiedzających, wśród których było wielu architektów, projektantów wnętrz, pracowni dekoracji okien i przedstawicieli sieci handlowych.
Zwiedzający mieli okazję zapoznać się z ofertą partnera głównego targów, firm Interoom, Multidecor i Multicontract oraz partnera strategicznego, firmy Gerster. Dużym zainteresowaniem targowych gości cieszyły się propozycje partnerów biznesowych: Marcin Dekor, Mottivo, MAGDecor, Dekoma, Artex, Indes Fuggerhaus, Rad-Pol, InterDecorPro, Ridex, Ozlem, i Scaglioni, oraz partnerów: Fabryki Firanek i Koronek Haft, Ado Polska, Stop Sun, Sama Tekstil, FRX Studio, Deco Sun, Lawal, Margo Textil, Rybicki, Ortex, Gardinia i JVD.
Trzeba przyznać, że frekwencja zwiedzających zadowoliła wszystkich wystawców. Właściwie każda ekspozycja była oblegana przez targowych gości. Byli oni zainteresowani zarówno dekoracjami okiennymi, jak też produktami zdobiącymi podłogi, ściany, aż po tkaniny obiciowe, stołowe i inne.
Nie mniej uwagi zaproszeni goście poświęcili wydarzeniom towarzyszącym targom. O tendencjach w wyposażeniu wnętrz na wiosnę i lato 2016 wg Fashion Snoops opowiedział Jerzy Osika, prezes firmy Promedia. Wyodrębnił m.in. takie trendy, jak „Biological” wyrażający tęsknotę za naturą, „Experience” koncentrujący się na zmysłowym doświadczaniu, „Art Colony” łączący motywy podróżnicze, etniczne i rzemieślnicze, „Simple Praire” kojarzący rustykalny romantyzm z nienachalną industrią, „Island Way” czerpiący z wybiegów mody promujących nowe interpretacje klasycznych motywów egzotycznych, oraz „Smart” prezentujący futurystyczny minimalizm, skupiony na rozwoju inteligentnych rozwiązań dla domu.
Targowi goście licznie uczestniczyli też w prezentacjach dotyczących dekoracji podłóg (wg firm Interoom i Multicontract) i okien (wg firm Ado Polska i Marcin Dekor), oraz doboru odpowiednich tkanin do wnętrz (wg firmy Haft). Dużym zainteresowaniem cieszyły się wykłady na temat ułatwienia pracy sprzedawcy systemów osłonowych (Stop Sun), skutecznej sprzedaży w Internecie (Fast White Cat) i satysfakcjonujących negocjacji cenowych (Promedia). Ostatnim punktem programu towarzyszącego spotkaniu była loteria upominkowa dla uczestników. Sponsorami niespodzianek były firmy Pilomax, Lambre, Vaseline i Czas na herbatę.
Wśród patronów medialnych VII Interior Design Forum trzeba wymienić portale Meble.pl, Foorni.pl i Mieszkaniezpomyslem.pl, oraz tytuły i instytucje „Ambiente”, „Ambiente International”, „Biznes.Meble.pl”, „Czas na wnętrze”, „Decoration&design”, „Dom idealny”, „Living room”, Własny dom”, „Nowy magazyn”, „Wnętrze i ogród. Otoczenie domu”, „Wnętrze i ogród. Wnętrze”, „Świat rezydencji”, „Weranda”, Polskie Stowarzyszenie Projektantów Wnętrz i Toto Design.
Organizatorzy zapraszają do odwiedzania targowej witryny www.interiordesignforum.pl, gdzie sukcesywnie zamieszczane będą informacje o jesiennej edycji targów oraz zdjęcia z tego branżowego spotkania.